Madis Ots: „Lastefond on eriline koostööpartner”

„Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefond on meile väga eriline klient ja koostööpartner, kes tõesti muudab maailma paremaks. Aitame oma tööga kaasa nii hästi, kui oskame,” räägib loovagentuuri Newton loovjuht Madis Ots, kes on teinud Lastefondile reklaame 14 aastat.

Madise sõnul sai koostöö heategevusfondiga alguse 2000. aastal, kui tema töötas reklaamiagentuuris Vatson. „Meie poole pöördus sel ajal uus ja tundmatu Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefond lihtsa küsimusega – kas me oleme nõus enneaegselt sündinud lastele elustamislaua ostmiseks tasuta annetuskampaania korraldama. Vastasime loomulikult jah ja sellest ajast peale olengi olnud seotud peaaegu kõikide Lastefondi kampaaniatega. Lisaks avakampaaniale oli kohe juttu ka pikemast iga-aastasest koostööst.” Ta lisab, et töötas aastaid reklaamiagentuuris Vatson, kuid 2013. aastal liitus loovagentuuriga Newton.

Madis koos meeskonnaga on teinud heategevusfondile mitmeid reklaame. „Minu ja teiste töötajate tehtud on „Iga kroon päästab elusid”, „Väike rahasüst igal kuul”, „Aita lapsel hingata”, „Enurees on laialtlevinud haigus”, „Elu nagu õudukas”, „Erle – ma annaksin sõbra heaks oma käed ja jalad ära”, „Keegi pole seda väärt”, „Varvara”, „Alex. Süstib 7 aastat” ja „Käib kah”.

Kõmu tekitanud reklaamid
Madise sõnul on Lastefondi reklaamid tekitanud ka kõmu. „Kõige rohkem esimene kampaania „Iga kroon päästab elusid” ning „Keegi pole seda väärt”. Päris ära keelati reklaam „Iga kroon päästab elusid”. Alguses rünnati seda seadusepunktiga, mille järgi ei tohtinud ükski reklaam apelleerida kaastundele. Hooliva ühiskonna ja sotsiaalreklaami kontekstis on see erakordselt jabur,” arvab Newtoni loovjuht. Ta selgitab, et reklaami keelustamine õnnestus tehnilisel põhjusel – vaheldumisi asunud plakatitest pooltel oli logo, pooltel aga veebiaadress, mis tollase seaduse järgi ei loetud piisavaks, et reklaamija oleks identifitseeritav. Tänaseks on seadus mõlemas osas kaasajastatud.

Kampaaniaplakat-Unistuste-puhkus_2014-450x570Unistuste puhkus
Madis räägib, et tema ja Newtoni meeskond on teinud reklaamid Lastefondi 2014. aasta põhikampaaniale „Unistuste puhkus”, mille raames loodi neli hoiukodu raske ja sügava puudega lastele. 6. märtsil tunnustati heategevusfondi reklaami „Unistuste puhkus” loovusfestivalil „Kuldmuna 2015” sotsiaalreklaami kategoorias pronksmunaga ja 25. märtsil võitis hoiukodude kampaania turundusüritusel Password 2015 tiitli „Aasta turundustegu 2014 Grand Prix”.

katkised-hinged-450x570Katkised hinged
Newtoni loovjuht lisab, et tema koos loovagentuuri meeskonnaga on
samuti Lastefondi 2015. aasta põhikampaania „Katkised hinged”
reklaamide autor. Jaanuarikuus alguse saanud kampaania eesmärk on toetada asenduskodudes elavate laste terapeutilise ja psühholoogilise toe saamist erialaspetsialistidelt. „Katkiste hingede põhikampaaniaga tegelemine algas põhjalikust teemaga tutvumisest. Kuulasime, lugesime ja uurisime. Kui probleemist ei saa õigesti aru, siis pole võimalik kliendile pakkuda õigeid lahendusi. Olen saanud tagasisidet mitmelt endiselt lastekodulapselt, et reklaam kirjeldab olukorda väga hästi. Loodan, et ka annetusi koguneb piisavalt,” selgitab Madis.

Madis Ots Passwordi galal

Lastefondi 2014. aasta põhikampaania “Unistuste puhkus” pälvis tiitli “Aasta turundustegu 2014 Grand Prix”

Loominguline töö
Newtoni loovjuhi sõnul on tema töös loomingulisusel väga oluline roll. „Ilma loomingulisuseta jääb mu töö tegemata. Mis inspiratsiooni puutub, siis ma olen 100% nõus hispaania kunstniku Pablo Picassoga, kes ütles, et inspiratsioon on olemas küll, aga ta peab leidma su tööd tegemas.”

Madise sõnul tegeleb loovjuht klientide probleemide lahendamisega, vahendiks loovlahendused ja abiks loovtiim. „Probleemide valik, mida selle seltskonnaga lahendame, on väga erinev. „Loome uusi brände ja tooteid, müügi- ja imidžikampaaniaid, veebilehti ja mobiililahendusi. Mis see ka ei oleks, alati tuleb silmas pidada, et kliendi bränd oleks hoitud ja areneks õiges suunas,” tutvustab ta lähemalt oma tööd loovagentuuris Newton.

Populaarne koomiks „Pesakond”
Madise tehtud koomiks
Madis on populaarse ja ühe enim avaldatud koomiksi „Pesakond” looja, mis alustas ilmumist 1994. aastal ajalehes „Post”. Koomiksisõpradel on olnud võimalus „Pesakonna” tegelastele – jänes, hunt, siil ja karu – kaasa elada ajalehtede Õhtuleht, Sõnumileht, Eesti Päevaleht, Äripäev ning internetiportaali www.jippi.ee vahendusel.

Madis Ots

Madisele meeldib vabal ajal vaadata filme, lugeda ja sõita jalgrattaga

Madise sõnul alustas ta koomiksiga „Pesakond” 16-aastaselt ja joonistab pidevalt praeguseni. „Üheski väljaandes pole koomiks juba mitu aastat ilmunud, küll aga Facebookis, kus tal on tuhandeid fänne. Lisaks on koomiksit „Pesakond” päris paljudes kodudes tellimustöödena.”

Vabal ajal vaatab Madis filme, loeb ja sõidab rattaga. „Olen meister ka mitte millegi tegemises”, lisab ta.

Vaata koomiksit „Pesakond” lähemalt Facebookist www.facebook.com/Pesakond!

Loo autor: Kaidi Koort