Täna, 1. augustil alustab Kalevi kommivabrik koostöös Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondiga heategevuskampaaniat, mille eesmärgiks on koguda kuulmispuudega lastele kõneprotsessorite soetamiseks vähemalt 20 000 eurot.

Heategevuskampaania “Ole kah käpp!” raames annetab Kalev augusti ja septembrikuu jooksul kõigilt ostetud Mesikäpa toodetelt 2 senti kuulmispuudega lastele, et toetada neile kuulmiseks vajalike kõneprotsessorite omaosaluse tasumist. Kampaania hõlmab kõiki Mesikäpa kaubamärgi all müüdavaid tooteid, s.h. Premia jäätiseid ja Selveri Köögi kooki.

Kampaania patrooni, laulja ja muusikalinäitleja Nele-Liis Vaiksoo sõnul on kuulmispuudega lapsele kuulmise kinkimine parim võimalik kingitus üldse. “See pole küll mure, mis puudutaks paljusid lapsi, aga neile, keda puudutab, avab kuulmine paljude võimaluste uksed, mis muidu jääksid neile kogu elu jooksul suletuks,” räägib Vaiksoo, miks ta peab Mesikäpa kampaanias kaasalöömist oluliseks. “Muusikuna soovin, et igal lapsel oleks võimalik meid ümbritsevatest helidest ja muusikast osa saada. Kui saame aidata lastel kuuljaks saada või jääda, täidame nii nende kui nende perekondade suurima unistuse,” lisas ta.

Kampaania raames kogutud raha läheb Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi vahendusel kuulmispuudega laste peredele kõneprotsessorite omaosaluse tasumiseks. Kui kampaania toel kogutakse varasemate aastate kogemuse põhjal umbes 20 000 eurot, saab sellest abi 20-40 erivajadusega last kasvatavat perekonda üle Eesti.

TÜ Kliinikumi kõrvakirurg dr Maris Suurna selgitab, et tänu meditsiini arengule ja probleemi varasele avastamisele on tänapäeval võimalik enamikke kuulmispuudega lapsi aidata. “Sisekõrva implantaadi ühte osa, kõneprotsessorit, tuleb vahetada iga 6-7 aasta tagant. Haigekassa toetab küll uute, elukvaliteeti tagavate kõneprotsessorite soetamist, kuid ka lapsevanemate kanda jääb märkimisväärne, kuni tuhande euro suurune omaosalus,” räägib ta.

Lastefondi strateegiajuht Küllike Saar lisab, et paljudele peredele pole see kulu jõukohane või tuleb see raha teiste lapsele oluliste asjade ja tegevuste, näiteks huvikooli, arvelt. “Seetõttu on rõõmustav, et Mesikäpa kampaania seekord oma abikäe just nendele peredele ulatab, kus kasvab kuulmispuudega laps,” on Saar rõõmus.

AS-i Kalev juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul toetab ettevõte abivajavaid lapsi ka edaspidi. “Mesikäpa heategevuskampaaniast on tänaseks saanud kena traditsioon ja me soovime kindlasti ka edaspidi olla abiks neile, kes seda kõige enam vajavad,” lausus Kaare.

„Ole kah käpp!“ kampaania toimub kolmandat korda. Esimese kampaaniaga koguti koostöös Eesti Vähihaigete Laste Vanemate Liiduga 25 511 eurot vähihaigetele lastele füsioteraapiavõimalustega mängutoa rajamiseks Tartu Ülikooli Kliinikumis ja Tallinna Lastehaiglas. Teine kampaania oli suunatud liikumispuudega laste abistamiseks, kui koostöös  Haapsalu Neuroloogilise Rehabilitatsioonikeskusega koguti 21 062 eurot laste raviks vajalike ortooside soetamiseks.

Kalev on Eesti suurim ja vanim magusatootja, mis annab tööd rohkem kui 400-le inimesele. Mesikäpp on Kalevi üks tuntumaid tootesarju, millesse kuulub kokku 21 toodet: šokolaadid, kompvekid, küpsised, vahvlid, jäätised ja vahvlikook.

Kuidas Sa veel aidata saad?

Hakka püsiannetajaks

Osta heategevustooteid

Tee ühekordne annetus Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi annetuskontodele, lisades selgitusse “kõneprotsessor”

Swedbank IBAN EE682200221015828742

SEB IBAN EE261010220014910011

Danske IBAN EE403300334408530000

Nordea IBAN EE791700017000285384

LHV IBAN EE527700771000610813