Lastefondi 2014. aasta põhikampaania valiti aasta turundusteoks

25. märtsil kuulutati turunduskonverentsi Password 2015 galaõhtul välja aasta parimad turundusteod. Kõige mainekama auhinnaga – Aasta turundustegu 2014 Grand Prix – pärjati žürii hääletuse tulemusel SA TÜ Kliinikumi ja loovagentuur Newtoni koostöös sündinud kampaaniat „Unistuste puhkus“.’

Tegemist on Lastefondi 2014. aasta põhikampaaniaga, mille eesmärgiks oli juhtida tähelepanu puuetega laste hoiuteenuse problemaatikale ning koguda annetusi sügava ja raske puudega laste hoikodude rajamiseks üle Eesti. Kampaania “Unistuste puhkus” pälvis lisaks peaauhinnale ka Aasta Turundustegu 2014 avaliku sektori kategooria võitja tiitli.

Žürii hindas kõrgelt just kampaaniaga saavutatut: annetusi kogunes vastavalt seatud eesmärgile ning see võimaldas rajada ühe aastaga neli hoiukodu – Tartusse, Pärnusse, Võrru ja Jõhvi. Kõik hoiukodud toimivad siiani edukalt. Lisaks suudeti kampaaniaga juhtida ka riigijuhtide tähelepanu antud teemale ning sotsiaalministeerium otsustas Euroopa Sotsiaalkindlustuse Fondi toel paigutada kuue aasta jooksul raske puudega laste hoiuteenustesse, tugiisikute koolitusse ning transpordi arendusesse Eestis üle 30 miljoni euro, sh võtta 2015. aasta sügisel üle juba loodud hoiukodude rahastamise.

Sama kampaaniat tunnustati tänavu 6. märtsil loovusfestivalil „Kuldmuna 2015” ka pronksmunaga sotsiaalreklaami kategoorias.

Loovagentuuri Newton loovjuht Madis Ots on teinud Lastefondile reklaame juba 14 aastat. Madise sõnul sai koostöö alguse aastal 2000, kui ta töötas reklaamiagentuuris Vatson. „Meie poole pöördus sel ajal uus ja tundmatu Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefond lihtsa küsimusega – kas me oleme nõus enneaegselt sündinud lastele elustamislaua ostmiseks tasuta annetuskampaania korraldama. Vastasime loomulikult jah ja sellest ajast peale olengi olnud seotud peaaegu kõikide Lastefondi kampaaniatega. Lisaks avakampaaniale oli kohe juttu ka pikemast iga-aastasest koostööst.”

Madis on aastate jooksul koos oma meeskonnaga töötanud Lastefondile välja rida reklaamikampaaniaid, teiste seas „Iga kroon päästab elusid”, „Väike rahasüst igal kuul”, „Aita lapsel hingata”, „Enurees on laialtlevinud haigus”, „Elu nagu õudukas”, „Erle – ma annaksin sõbra heaks oma käed ja jalad ära”, „Keegi pole seda väärt”, „Varvara”, „Alex. Süstib 7 aastat” ja „Käib kah”.

Kampaania “Unistuste puhkus” väljatöötamisse, teostamisse ja õnnestumisse andsid oma panuse hetkel lapsehoolduspuhkusel olev Lastefondi tegevjuht Küllike Saar; Pille Vaiksaar ja Ebeli Berkman Sotsiaalministeeriumist; ajakirja Puutepunkti peatoimetaja Tiina Kangro; Inga Liiv ja Eve Järve meediaagentuurist Vizeum; Madis Ots, Rivo Räim ja Anne Vahermaa loovagentuurist Newton; Jan-Erik Nõgisto, Priit Aus ja Alvar Reinumägi Kuukulgur Filmist; Aivo Kallas fotostuudiost Kliff ja Klaus ning hoiukodude juhatajad Ursula Randlaine, Reet Kangro, Helle Känd ja Margit Krjukov. Täname kõiki!