Toetame insuliinipumpade soetamist – 2011. aasta põhikampaania


Nimetus: “Alex. Süstib 7 aastat.” / “Birgita Eva. Süstib 2 aastat.”

Eesmärk: Toetada diabeeti ehk suhkruhaigust põdevaid lapsi elutähtsate insuliinipumpade soetamisel.


Tutvustus

Kampaaniaplakat Insuliinipumbad2_2011Kampaania teemaks on vajalike aparaatide hankimine lastele alates neljandast eluaastast, kuna alla 4-aastaste puhul toetab riik insuliinipumba ostu 90% ulatuses. Hiljem tuleb igal perel aga ise endale soetada 1200–2500 eurot (20–40 000 krooni) maksev pump.

Insuliinipumpade hankimist toetab ka Procter & Gamble kampaaniaga „Kingi lastele rõõmu“. Ostes 3. jaanuarist kuni 31. märtsini vähemalt ühe toote 14 kaubamärgist – Pampers, Always, Ariel, Fairy, Gillette, Wella, Head&Shoulders, Naturella, Tide, Bonux, Lenor, Blend-a-med, Londa, Pantene – toetad suhkruhaigeid lapsi.

Insuliinipump on vajalik, kuna võimaldab annustada täpset kogust insuliini ning säästab last igapäevasest nõelaga süstimisest. Praegu on Eestis üle 700 lapse, kes põevad diabeeti. Neist 15% on insuliinipumbad, kuid kasutusprotsent võiks olla oluliselt suurem.

Praeguseks on Lastefond eraldanud insuliinipumpade ostmiseks pea 32 000 eurot (500 000 krooni), kuid millest jätkub vaid olenevalt pumbast umbes 20 seadme ostuks. Insuliinipumpade annetuskampaania eesmärk on kõigile abivajavatele lastele hankida tarvilik pump.